Helgen i K-stad

Hej bloggen!

Har inte uppdaterat sen i fredags nu märker jag. Men var hemma så lite nu i helgen att jag knappt ägnade någon tid att sitta vid datorn, det gör jag ju så mycket alla andra dagar. Kan nog vara nyttigt med en paus ibland :)

Tog bussen 14.40 från Kalmar i fredags. Var så tråkigt att sitta där i tre timmar, i vanliga fall sover jag men på något konstigt vänster var jag klarvaken hela vägen. Tur att man kan lyssna på musik i mobilen i alla fall, och kolla på youtube, det blev min räddning när tristessen blev för hög!

När jag äntligen klivit av bussen hemma i K-stad så gick jag direkt hem till Erika. Vi bakade pizza (eller ja, mest Erika faktiskt) med köttfärs, I love! Kollade på AA, hon hade inte sett det sist, och analyserade grundligt vem vi tror var "boven i dramat" på slutet. Och så kollade vi på Natt på museet 2 och åt kladdekaka. Tack för en mysig kväll Erika!

Var så härligt att få träffa min älskling igen också! Direkt jag kom innanför dörren så hoppade hon upp i mitt knä och viftade som en galning på svansen och gnällde jättemycket. Så söt hon är min älskade lilla hund! <3

Har sovit gott om nätterna med i en riktig säng för en gångs skulle så har masat mej upp redan vid nio om dagarna.

Igår så blev det häng med systern hemma, sen plugg. Biokemi, den kursen kommer ta livet av mej! Så kom pappa på middag på kvällen. Alla fick något hysteriskt skrattanfall när vi åt mat, alla skrattade så tårarna rann. Konstigt. Vart kom det ifrån??

Blev film på kvällen, min älskade The Holiday! Har lånat den av mamma nu.

Kom ihåg: Ta med den tillbaka nästa gång jag åker hem!

Idag har det mest blivit att prata med mor och Ellen, åkte 13.25 från Krischan så orkade inte dra igång nåt stort pluggprojekt innan dess.

Nu är man tillbaka i sin lilla lägenhet. Har packat upp och pratat med Hanna på msn, hon är framme i England idag, åkte jättetidigt imorse. Nu satt hon i sitt lilla rum. Önskar henne lycka till på skolstarten imorgon!

Borde man plugga nu kanske?

Jag vill hellre äta lite mat, sen se på film och så småningom somna, jag är trött!

Får se hur jag gör.

Vi höres senare i vilket fall, ha det bra så länge!

Här kommer lite bilder också!

Från avläsningen i fredags. Ruta 1: tumavtryck. Ruta 2: samma tumme efter tvätt med handtvål. Ruta 3: tummen igen efter tvätt med handsprit. Ruta 4: tummen efter att ha kontaminerats på valfritt sätt.
Man ser att handspriten verkligen hjälper, växer nästan inte något i den rutan! Och jag kontaminerade tummen genom att sätta upp håret, läskigt att det finns så mycket bakterier i ett nytvättat hår...

Odlingen från näsan. Fanns bara en enda koloni av staphylokockus aureus, den inringade. Är man bärare då??

Min och Erikas underbara pizza!

Från bussfönstret. Det är verkligen vitt överallt nu. Så fint när solen glittrar i snön!

/Johanna with love

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0