tisdagssöndag

Idag tycker jag att jag varit ruskigt effektiv! Om man bortser från morgonen och förmiddagen vill säga. Men när jag väl satte igång liksom.

Letade reda på alla apotek i Kalmar, Kristianstad och på Öland. Hämtade mina biokemiböcker hos Micha. Dom har jag inte rört sen dess. Hämtade min godispåse också, viktigt!

Sen hem och räknade om det som blivit fel (eller rättare sagt det som jag visste var fel) på labb 3.

Iväg till datasalen med Atti för att göra klart labben (för den här gången, kommer ju få retur på den) och det tog nästan två timmar. Usch. Men nu är den inlämnad, äntligen! Fast om ett par dagar står den väl i utkorgen igen, då är det bara till att börja om igen... Skrev också ut 9 st CV när jag ändå var i skolan. Känner hur min kontobalans sjunker allt djupare... Men det var för en god sak!

Hem igen och skrev kuvert och så, sen stress iväg till stan för att köpa frimärken. Tänk att det kostar 6 spänn att skicka ett futtigt brev?! Var sen ett evigt irrande innan jag hittade en postlåda.
Kom ihåg till mig själv: det finns en utanför Baronen!

Var så praktiskt för innan fanns det en postlåda precis här utanför men självklart så har dom tagit bort den... Inte lätt att vara ny i en stad!

Väl hemma igen så var jag helt utsvulten så var tvungen att laga mej en god kvällsmat, mumsigt blev det! Sen somnade jag på soffan, hoppsansa.

Vet inte riktigt vad jag gjort ikväll. Betalat lite räkningar. Har en räkning från Telia som jag försökt att betala sen november, idag gick det! Redan liksom. Har hela tiden fått fel OCR-nummer av dom. Jag menar, hur svårt kan det vara?

Har varit galet sugen på Pringles med paprikasmak sen jag såg det i nån affär här för några dagar sen. Har inte hittat den smaken på år och dar och nu plötsligt fanns den och jag har inte kunnat få den ur mina tankar sen dess. Ikväll blev suget mig övermäktigt så Atti och jag gav oss ner till Coop på Kvasten.

Så nu har jag ett rör Pringles och en påse Lysmelk i mitt skåp, sjukt härlig känsla!

När man väl kom hem igen så var klockan över tio och det var hög tid att förbereda labben inför imorgon. Men den ska bli ganska kul att göra. Har tagit bakterier från ett dörrhandtag till en av datasalarna och odlat dem. Och imorgon så ska vi analysera dem. Plus att vi ska ta prov från våra näsor och odla för att se om vi har en viss bakterie. Låter lite äckligt kanske men vi naturvetare gillar sånt!

Sista timmen av kvällen har ägnats åt att prata om sommaren med Johanna. Om jag ska vara här eller i Skåne. Och hur bruna vi vill bli, alla skor vi vill köpa och hur vi vill festa och bada på stranden på Öland. Och jag vill så klart vara i mitt Åhus!!

Kanske man borde sova nu? Speciellt med tanke på att jag somnade vid sju åtta i kväll... Borde nog lagt mej då... Varför kommer jag aldrig i säng i vettig tid? Borde få hjälp av hemtjänsten så dom kan komma och lägga mej i tid.

Och på tal om det... E loggade in på msn innan ikväll. Det var inte igår! Och man har ju fattat varför nu. Åååååhh vad jag saknar alla våra evighetskonversationer som varade ända in på småtimmarna... Fattar inte varför vi inte kan vara vänner ändå? Måste det ena utesluta det andra?

Fan, jag glömde tvätta ansiktet. Måste gå upp igen. Jag som gosat ner mej i min sköna säng nu... Mmmm...

Lite bilder bara, känner att det varit lite fattigt med den varan på sistone, jag som varit lat och/eller under ständig tidbrist.



Från Corehouse igår. Känns som det är söndag idag och inte tisdag, hihi...



Har verkligen levt på godis idag. Eller rättare sagt, de senaste dagarna. Men det ska det bli ändring på när jag väl fått träningskortet i min hand!



Känns som jag bott i skolan och i datasalen på senaste. Fy fasen vilken labb! Den har tagit upp all vår vakna tid och till och med pockat på uppmärksamhet i drömmarnas värld...



Tadaaa!! Trodde aldrig jag skulle bli av med eländet! Men nu är det klart! Äntligen! Eller ja, i alla fall tills returen kommer...



Ååååhh min gosiga säng! ^^
Fejset får vara, ska jag blaska på en massa vatten kommer jag att bli pigg igen...
En natt kan väl varken göra från eller till? Är i alla fall osminkad så...


Godnatt på er allihop! Sov så gott!
Hörs och syns (skrives och läses) imorgon!!

/Johanna with love

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0