Bakterier is the shit!

SHIT!!!

Har precis kollat på Andra Avenyn! Majj gadd vilken säsongsstart! Håller med dej Johanna, det kommer bli en låååång vecka! Kan knappt bärga mej till nästa avsnitt! Hur ska jag kunna sova inatt??

Nu är jag såååå trött! Somnade på soffan vid sju idag också, illa det här. Jag som ville gått ut och festat ikväll, premiär på Harrys för i år, är nog galet mycket folk där ikväll! Fasen vad kul dom säkert har, ååååhh jag vill dit!!

Men nu ska jag ha ett litet festuppehåll, pigga på mej lite och vända dygnet rätt och plugga ikapp lite. Sen kommer jag att kunna festa igen med gott samvete och då kommer det bli så mycket roligare!

Måste ändå säga att jag varit duktig idag! Först föreläsning 10-11.30, sen hem och laga lunch + diska och bädda. Sen labb i mikrobiologi 13-17. Sen hem och laga mat, köttbullar, potatis och spenatstuvning = himmelskt gott!

(Atti, när ska vi har våran spenatkväll??)

Sen plugg i cirka två timmar, satt med glykolysen och försökte pränta in den. Det tar tid men det ska nock gå! Sen när klockan blev 21 så låtsades jag att AA började (har ju ingen TV vilket innebär att jag ser det via SVT Play vilket i sin tur innebär att jag kan se AA precis när som helst) och gjorde lite god fika till mig själv.

Vad jag är inkonsekvent, ibland skriver jag mig och ibland mej. Ber om ursäkt för detta.

Och nu sitter jag här och försöker smälta kvällens AA. Erika, vi ska sååååå diskutera detta nån dag du och jag!!! Bara så att du vet.

Min dag i bilder:



Bakterieodling från handtaget till datasalen N167.



Inget ville växa på våra selektiva plattor... :(



Glödande platina - coolt ^^



Kris M.D.



Försökte fota i mikroskopet. Det blåa man ser är bakterier från dörrhandtsget infärgade med metylenblått.



Min goda fika - lagom balans mellan onyttigt och nyttigt ^^

Måste bara tillägga: Dagens roligaste var ju på labben när vi skulle ta prover från våra näsor. Alla såg så töntiga ut där dom stod med sina bommulstops och petade runt i näsan, jag såg säkert dummast ut av alla! Johanna och jag skrattade så mycket att vi fick vända oss bort från varandra för att överhuvudtaget kunna pricka våra näsor!

Nej, NU ska jag sova!
Godnatt!

/Johanna with love

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0