Tenta och tacokväll

Idag har varit en lång dag! Men bra! ^^

Började tidigt, tidigt med tenta kl 8 till 12. Den var svår tycker jag men hoppas på att det gick vägen!
Var svårare än ex-tentorna, som vanligt. På dom var det typ frågor som "Vilken färg är det på spetsarna som passar till pipetter i intervallen 100-1000 mikroliter?" och på denna ordinarie tentan skulle man göra elueringsdiagram, och räkna på enzymaktivitet och allt möjligt. Men som sagt, hoppas den gick bra. För oss alla!!

Efter tentan var vi en sväng uppe hos vår mikrobiologilärare. Kollade bland annat på en alternativ kursbok (den ordinarie är slut på alla boksidor). Den alternativa verkar dock passa oss farmaceuter bättre än den ordinarie. Tur det, den kostar nämligen 650 spänn!

Jag och Johanna satt också med vår rapport till Lab 2 i mikrobiologi, den handlade om konjugering. Möjligen var vi inte så effektiva, har ju trots allt haft tenta också idag, för den tog fyra timmar att skriva. Uuuhh...

När vi äntligen var klara begav sig cirka halva klassen till Maxi för att handla inför vår taco-kväll!! Ville egentligen gått ut men jag kände att min ork var slut plus att jag fortfarande är så förkyld. Då är det inte jättelockande att stå ute och frysa i en lång Harry's-kö...

Så vi körde taco-kväll hemma hos Lina och Erica istället. Har pratat länge om att ha en taco-kväll och nu så blev den äntligen av!

Tack allesammans för en så himla rolig och mysig kväll!! <3
Vi lagade mat tillsammans och krängde sedan tacos för glatta livet, hjälp vad mätt jag blev! Och är fortfarande mätt... Och på tal om att kränga. Micha lärde sej ytterligare ord idag! Och det gjorde jag med för den delen. Micha lärde sej att kränga betyder äta. Äta "våldsamt, trycka i sig, liksom. Och jag lärde mig att kränga betyder sälja.
Konstiga saker dom har för sej uppe i norr! ;)

Var så mysigt att bara sitta tillsammans utan att det är labb eller gruppövning eller liknande, och bara chilla. Ett glas vin, god mat, utomordentligt sällskap, glass med chokladsås och banan, en massa skratt och skvaller... Precis var man behöver efter en tenta!

Lina och Erica - vill dock be om ursäkt för att vi stökade till det i er lägenhet. I gengäld får ni komma och stöka till det hos mej precis när ni vill! ^^

Jag, och delar av min fina, fina klass.
Ni är underbara!!
<3


Nu ska jag sova. Imorgon blir det info inför antibiotikaseminariet, föreläsning om parasitologi, och sen hem och diska och packa. Sen väntar tre timmars bussresa till K-stad, har "långhelg" nu. ^^
Ska bli kul för jag kommer få sällskap av Elida på bussen imorgon! :)

Btw, det var nog starka tacos vi lagade, jäklar jag har halsbränna nu!

Godnatt!

/Johanna with love

Kommentarer
Postat av: Micha

DU är underbaaaar <3

man lär sig så många roliga ord med dig!

2010-02-04 @ 08:46:35
URL: http://michapicha.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0