Idag har varit en bra dag :)

Ja, det har det, är fortfarande på riktigt gott humör fast att jag suttit och kämpat med biokemi - metabolismer, i några timmar nu.

Dagen började med gruppövning i mikrobiologi nere på KSL. Första halvan var väldigt bra, Anna hade genomgång och så, kändes som man lärde sig lite åtminstone. Andra halvan var dock inte lika bra. Ingen genomgång och jag var skitnervös och velig inför att senare under dagen vara tvungen att ta tag i Den Stora Frågan Sommarjobb.

Efter lektionen blev det lunch på Donken med Micha, Hana, Sara och Elida, kul och mysigt. Känns inte som att det var så näringsrik lunch, en chicken wrap och en chokladmuffins... Men gott var det!

Chicken Wrap. Sjukt god och perfekt om man vill ha ett lätt och snabbt mål mat :)

Därefter hem föt att tacka ja till ett sommarjobb och nej till ett annat. Känns bra nu när man vet att man ska jobba, när man ska jobba och var man ska jobba.

Sen iväg på möte med Micha och Lina. Vi träffade en som jobbar här på Lnu och som har hand om utlandsstudier.
Eftersom vi pluggar till farmaceuter är våra möjligheter lite mer begränsade då det är väldigt strikt vilka kurser vi ska läsa för att få vår legitimation. Det är inte heller så många farmaceutstudenter som läst utomlands heller. Kanske blir vi dom första?! Verkar som att det flesta möjligheterna att läsa farmakologi kommer att vara i Australien, USA, eller Norge om jag uppfattade det hela rätt. Det finns också möjlighet till praktik i något av de länder som har receptarieyrket (kan det vara Finland och Holland förutom Sverige?) eller att skriva sitt examensarbete i något u-land. Vi får se vad det blir och om det blir...



En sak med denna dagen som kanske inte var lika bra var att jag somnade i två timmar på eftermiddagen... Fast å andra sidan var jag någorlunda pigg i huvudet för att orka plugga sen. Fyllde dessutom kontinuerligt på energibufferten i form av te ^^

Nu hade jag tänk lägga mej och förhoppningsvis sova gott. Imorgon blir det spinning med Atti klockan 10 och sedan plugg heeela långa dagen! Och så måste jag handla, tråkigt men sant. Hyllorna i min kyl gapar tomma...

God natt, dröm sött!

/Johanna with love



Kommentarer
Postat av: Anonym

åhh, sommarjobb, har jag inte fixat ännu. vad ska du jobba som då? kul att du fick två jobb, poppis hehe:)

när du sa donken tänkte jag usch, men mackan såg gansk förträfflig ut får vara med på testa listan hehe:)åh kul, väldigt blandade tidningar tihi:D

haha klart man ska vara en nörd, jag är en pensionär, jag älskar att läsa korsord haah det du, slår nog ditt ändå, pensis hanna hahaXD

2010-02-18 @ 01:35:34
URL: http://girlishness.blogg.se/
Postat av: Anonym

natti natti förresten å lycka till med träningspasset å pluggandet:)

2010-02-18 @ 01:36:15
URL: http://girlishness.blogg.se/
Postat av: Anonym

hehe vad kul att du gillade inlägget:D gjorde jag med, när jag läste dem så delade jag ju med mig av ett av många många pinsamma minnen haha

åhh tack för ditt långa svar sjukt kul att läsa hehe, hoppas du inte tycker att det är jobbigt att läsa mina långa svar tillbaka, du ba suck inte nu igen hahaXD

hhaa, dela med dig av ett pinsamt minne då, du läste ju mitt fina badminne hahaXD



vad skönt, är inte kul att vara sjuk, skönt att komma igång och träna. måste jag också göra, så lat, men är för att jag måste springa ute, mitt gymkort har gått ut å pengarna räcker inte till nytt så det är ju förståeligt för sig:)

haha, hur försökte du läxa upp ditt gamla ex då? haha, kul att han blev arg, det som poängen går ut på att få honom arg. kul att retas med ex hehe.



behöver ju inte vara att han lekte med dig, vissa killar blir rädda när det kommer distansförhållande och blir osäkra på om det ska hålla.

allt prat om att distansförhållandena alltid ryker, inte håller finns väl hos många. sen är det ju det här att man måste lita på varandra,

handlar nog mycket om osäkerhet, inte tillräckligt mogen. är inte vem som helst som klarar av distansförhållanden heller:P

du ska vara glad att du slipper han. du är värd en kille med ett hjärta av guld som gör allt vad du önskar dig, en liten toffel hah;D



aah, okej, bodde hyfsat nära dig förra sommaren då, då bodde jag i småland, 10 mil ca ifrån. men nu äre uppsala jag bor i så ganska långt nu

ca 40 lär det vara haha.

jaa, djur är så mysiga verkligen, ett hem utan djur finns inte, går inte så sjukt tomt utan, är ju som familjemedlemmar verkligen.

jasså åhh vad kul att höra, då var du en riktigt hästnörd som mig när du var yngre va hehe?;)

jag var nära att skaffa häst men blev aldrig av, sen vart det killar som gällde för mig haha.



jaa, jag har en hund och en katt, har även haft som mest 13 marsvin heeh, hade marsvinsungar då:) sen kanin också har vi haft.

sen har vi planerat att shira, min hund då ska få valpar om ngt år, så det ska bli riktigt spännande, hundvalpar finns det något sötare hehe:D

hehe, vad kul, jag har alltid velat bli veterinär sen liten, men vet inte om det skulle funka nu är så rädd för operationer liksom, blod haha min fobiXD

annars vill jag bli psykolog eller sångersk(som man kan drömma å glömma) hahaXD

jag har inte heller tillräckligt med bra betyg måste läsa upp betygen det jag gör just nu liksom, surt, så får vi se hur långt det räcker liksom:)

när du säger kassa betyg, är det typ bara g då eller?



åhh tack det värmde verkligen, hehe bra att vi diggar varandras inlägg hehe, finns inte ngn som jag skriver så här långa inlägg med, riktigt kul:D

vi verkar ju ha så många gemensamma saker, alltid kul tycker jag:D



kram



ps. nu fick du ett lång mejl tillbaka hehe;D

2010-02-18 @ 02:28:57
URL: http://girlishness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0