1/12

Heeeey!
Ursäktar röriga inlägg idag. Dels gick det inte att komma in på blogg.se under största delen av dagen igår, fråga mig inte varför, och dels så mår jag pyton så har inte orkat anstränga mej för att skapa ordning.

Igår var jag hemma på dan och pluggade till metodik-tentan vi har på onsdag. Det blev också en sväng till gymmet. Hem igen och pluggade ett par timmar, sen buss till Lindsdal för att hälsa på syrran & Co.

Hujedamej vad kallt det var igår! -15 grader mätte vi det till hos Malin. Höll på att förfrysa på vägen från bussen och hem till dom. Brrrr!

Vi åt ljuvlig vegetarisk Lars-Agne (lasange för er som inte förstår "svenska") med svamp och spenat, yummie! Efter maten gav vi oss ut i råkylan igen. Jag vet, vi är lite rubbade. Den gången lånade jag i alla fall termobrallor och vinterkängor av Malin, då var det nästan skönt att vara ute. Nästan. Huvaligen, jag hade aldrig överlevt i Norrland! Tänk att jag sökte till universitetet i Umeå innan, måste varit i ett tillstånd av tillfällig sinnesförvirring...

Gick hur som helst till macken och köpte godis, ett Marabou Smarties blev det för min del. Väl hemma i värmen igen (Martin tände brasan) så slog vi oss ner i soffan och tittade på underbara älskade The Guardian. Bättre film finns inte, har varit helt tagen av den sen första gången jag såg den på bion nere i Lund med Caroline!

Har lite ångest nu sen jag smällde i mej 200 g choklad. Men vad fasen, därför jag köpte träningskort, för att kunna göra så ;)

Imorse vaknade jag före Malin, har det hänt innan? Ner och käkade frukost, sen såsade vi ett par timmar. En halvtimma cirka innan jag skulle ta bussen tillbaka till stan bestämde vi oss för att ta en kopp te. Sagt och gjort. Kakor blev det också. Och Mamma Mia. Varpå att jag tog bussen hem två timmar senare än tänkt...

Sånt gillas! Skulle ändå bara hem till mina biokemiböcker...

Har helt enkelt haft en jättemysig helg! Och det där som Malin pratade om, som involverar Grekland... Det ska jag minsann se till att ha i åtanke fram över!

Pluggat resten av dagen. Och lagat lite mat. Och legat utslagen på soffan.
Fy fasen vad dåligt jag mår! Förlåt att jag klagar. Men det är så det är.

Att duscha är en pina för vattenstrålarna gör ont mot huden. Det är en pina att borsta tänderna och tvätta ansiktet, har ont i hela fejset och ner i käken och ut i tänderna.
Snyter mej typ en gång i kvarten. Nyser hela tiden så det har börjat göra ont.

Eländig är jag.
Vill bara sova tills jag blir frisk igen. Saken är att när jag är förkyld, då kan jag inte sova. Hosta, täppt i näsan, ont överallt... Nej nu får jag nog sluta skriva, jag bara gnäller ju!

Godnatt med er!

/Johanna with love

PS. Nu är januari slut, det har redan gått 1/12 av 2010. Imorgon kör vi en sammanfattning av månaden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0