Party-pooper

God morgon!

Äntligen helg! Solen strålar ute, det är helt underbart att vakna upp en sådan morgon! I alla fall om man vaknar av sig själv och inte av att väckarklockan ringer, hatar det!

Igår var en lång dag i skolan! Två gruppövningar, en för oss farmaceuter och en för alla. Sen lunch, underbart! Atti och jag köpte varsin laxbaguett hos Danskan påvägen ner till Kocken. Den var sååå god! Nackdelen var att man bara luktade lax om fingarna sen...

Dagens grande finale var föreläsningen om cancer av överläkare Lennart Mellblom, det var jätteintressant! Men tyvärr så sviktade min koncentration något när klockan närmade sig 16...Det hade varit en lång dag.

Och längre blev den. Johanna och jag var tvugna att skriva klart vår labbrapport i kliniska mikrobiologin, sista inlämningsdagen var idag. Det tog till klockan 19, puuh!

Väl hemma var det till att snabbt hoppa in i duschen för att sen göra sig iordning. Förfestmys hos Anna med Lina, Micha och Atti. Sen begav vi oss vidare till en fest vid Stortorget. Atti och Micha försvann till Kåren så småningom. Vi andra tyckte inte det var lönt, dom stängde redan kl 00, synd. Så vi stannade kvar en stund innan Lina och Anna drog till Söderport med resten av festfolket. Själv tog jag vägen förbi Olgas, köpte pommes och chilicheeze och gick hem och slängde mig i soffan framför Along came Polly. Somnade gott till den.


Vilken party pooper jag är, du har helt rätt Anna! Men har både penga- och tidsbrist så det var bäst på detta viset. Okej, Olgasmaten var onödig. Men jag hann inte handla igår så hade ingen kvällsmat hemma. Vad gör man?

Pigg som en lärka idag i alla fall och känner inte att jag missat nåt. Inte än i alla fall, lär väl ångra mig när jag får höra om alla stories från gårdagens utekväll. Ajja. Det kan jag nog överleva.

Dessa pengarna ska räcka ända till 25 juli. Och det finns massor av tid i framtiden till att gå ut och röja!

Nu sitter jag och äter min frukostgröt i vanlig ordning. Snart ska Atti och jag ta en sväng ner om stan, ska bland annat hämta mina böcker som jag har beställt. Undrar vad jag ska ha på mig idag?

Sen, när jag är tillbaka hemma igen, då blir det PLUGG för hela slanten, jippiyaay!!

Kaaaaanske blir det liveband på Kåren ikväll, får se hur duktigt jag pluggat under dagen.

Vi hörs senare sötnosar!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0