My Chemical Romance

Ja, mitt liv är kemi just nu känns det som.

Igår var vi i skolan till kl 21 på kvällen! Vi labbade 13-17, gjorde två olika labbar i fysikalisk kemi. Sen stannade vi kvar i skolan för att göra alla beräkningar och för att göra diagram och datatabeller till labbrapporterna.

Idag har det varit föreläsning om ytspänning, också i fysikalisk kemi.

Och nu ikväll är det labbrapportskrivande för fulla muggar; Kryoskopi - bestämning av molekylvikt och van't Hoffs konstant samt Termodynamik och elektrokemi - samband mellan ems och termodynamiska storheter.

Ja, det är lika kul som det låter.






Party, party!


Inte meningen att verka som en skolblogg. Men just nu är skolan den största delen av mitt liv så kan faktiskt inte hjälpa det. Take it or leave it.

Plus att när man lägger ner så mycket tid och energi på något så vill man ju att alla ska veta hur svårt det är. Och även om ni inte vet vad det är så låter det fint och svårt, erkänn? ;)

Nu driver jag!


Nu har jag precis lagat spagetti och köttfärssås, min standardmat känns det som. Så nu blir det intag av föda och Andra Avenyn-titt. Sen tillbaka till labbrapporterna!

Och, jag ska visa er en sak sen - MY LOVE!

C ya!

/Johanna with love

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0