Märkligt. Mycket märkligt.

Igår när jag var på stan med Micha så skulle jag ta upp en penna ur mitt pennskrin som jag trodde låg i min väska. Men icke, det var inte där. Jaha, tänkte jag. Vad bra, då är det borta. Måste ha glömt det på labb.

När jag sen kommer hem och snackar med Atti på msn så säger hon att hennes pennskrin är borta. Jag berättade att "Det är mitt också." "Är det sant?" fick jag till svar. Linas var nämligen också borta!

Tre pennskrin på en och samma dag. Vad är oddsen för det? Hade vi en pennskrinstjuv inne på labbet igår?

Lina sa dock att hon trodde att hon glömt sitt i N2007 och mycket riktigt så var det där. Och nu i eftermiddag när jag bäddade min säng (bättre sent än aldrig) så låg mitt där i ett hörn, fråga mig inte hur det har gått till för det har jag nämligen inte den blekaste om! Jag skyller på entropin...

Så nu är det alltså bara Attis som är borta vilket är jättesynd. Men ändå. Vad är oddsen för att alla vi tre skulle tappa bort våra pennskrin på en och samma dag?

Märkligt var ordet.

Nu ska Lina och jag snart till bolaget, ska handla en cider eller två till ikväll.
Sen kommer den stora frågan; vad ska jag ha på mig ikväll??

/Johanna with love

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0