Låt Majdi Nassrallah stanna!!

Nu blev jag riktigt upprörd!

Pratade med mamma i telefon precis. Hon berättade om en sak som gjorde mig så himla förbannad!

Klicka på bilden för att läsa artikeln.

Vi har en liten butik, Söderlivs, som granne hemma i Kristianstad. Eftersom den bara är några meter bort faller det sig naturligt att man besöker den väldigt ofta, det har jag gjort sen jag var liten.

De senaste åren har en ung och trevlig kille arbetat där. Glad och trevlig och hjälpsam har han varit, alltid med ett leende.

Han heter Majdi Nassrallah och kommer från Palestina. Han och hans bror sökte asyl här i Sverige 2007 men fick avslag. I december förra skickades Majdis bror "hem", tillbaka där de kom från. Ingen har hört någonting från honom sedan dess, ingen vet ens om han lever.

I tisdags kom polisen och hämtade Majdi när han arbetade inne på Söderlivs. Även han ska nu utvisas.

Beslutet överklagades men fick åter avslag. Majdi skickas bort från Sverige.

Detta är så fruktansvärt! Detta är en bra kille, han är trevlig, han arbetar och sköter sig och har varit här i Sverige i tre år. Han har vänner här och trivs och känner sig trygg! Skicka istället tillbaka dem som sitter i fängelserna!

En Facebook-grupp har startats för att stötta Majdi - Låt Maijy stanna i Sverige utvisad efter 3år i Sverige.

Jag hoppas innerligt att ett nytt beslut kommer att tas och att Majdi får komma tillbaka till oss nere på Söder, människor som han behövs där! Antar att detta endast kommer att ske i de bästa av världar. Men önska kan man alltid. Jag ska följa upp denna historian. Önskar dig all lycka till Majdi, och även till din bror!

Om ändå inte Sverige haft sådana kalla lagar och regler. De behövs i många avseenden. Men ibland önskar man att även lagboken haft ett hjärta och att de som läser i den kunnat vidga sina vyer och känna efter...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0