De röda bussarnas land - dag 2 Lewes

En väldigt välförtjänt och supergod fika på Café Nero i Lewes ^^

Två fikasugna töser :)

Det var väldigt branta och smala gator i Lewes, i Brighton med för del delen. Allt lutade, kanske därför damerna står som de gör? ;)

Hade INTE vågat köra bil här! :O







I like the flowers, I like the daffodils... ^^

Charlie's Angels

Flower Power!!

Lewes Castle

Våren hade kommit betydligt längre där "nere i söder" ^^

Lewes

En typisk engelsk pub - mys!

Ett gammalt bryggeri

Kyrkan i Lewes har nog några år på nacken... Eller på taket kanske man ska säga?

Detta är ingen brandpost, det är en POSTLÅDA!!

Nåt hus som såg fint ut :)

Lewes

En klädbutikskedja, All Saints, hade gammeldags symaskiner i alla sina skyltfönster i alla butikerna. Hur har dom fått tag i alla??

Tillbaka i Brighton. Vi besökte såklart piren och beundrade Brighton By Night :)

I en av spelhallarna. Påminner mig om What Happens In Vegas. Förstår inte varför.

Kristianstadsdagarna fast året runt och ute på havet. Nästan likt. I alla fall om man skelar lite med ögonen.

Ja, det var en innehållsrik första dag i Engelsklandet. Med ens så visste jag att jag vill tillbaka, och det snart!
Nu i efterhand när jag tittar igenom bilderna så känns det overkligt att vi verkligen var där... Känns som man har suttit med tentaplugg non stop och aldrig har varit härifrån ens. Imorgon kommer bilderna från London!

London calling! ^^

Just nu undrar jag om jag ska ner till Atti och umgås med henne och Johanna eller om jag ska göra en kopp te och krypa upp i soffan framför Andra Avenyn eller om jag ska fortsätta plåga mig med tentaplugg... Hmm..

Ha en angenäm Lill-Valborgsafton!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0